Advertorialele sunt o forma de publicitate care arata ca un continut editorial. Sunt articole scrise de marca sau publicatie si sunt publicate alaturi de continut editorial obisnuit produs de scriitorii publicatiei.
Acestea au aparut ca o modalitate populara de a vinde produse in presa scrisa, posibil inca din 1915. De atunci, conceptul publicitar s-a raspandit in diferite medii. In publicatiile online, acestea sunt denumite mai frecvent advertoriale sau publicitate nativa.
Spuneti-le cum doriti – agentii de publicitate si editorii adora advertorialele. De fapt, expertii prezic un accent mai mare pe publicitatea nativa de inalta calitate si pe colaborarea dintre agentii de publicitate si editori anul acesta.
Executate bine, advertorialele ofera valoare publicului tinta, in timp ce vand si un produs sau serviciu. Sunt o piesa de marketing de continut care imprumuta credibilitatea site-ului pe care sunt publicate (daca sunt „reclame native”) sau promovate.
Avantajele utilizarii de advertoriale
Unul dintre avantajele de top ale utilizarii de advertoriale este ca acestea nu apar imediat ca reclame. Acestea sunt prezentate ca piese informative care ofera cititorului o imagine detaliata a oricarui subiect pe care il detaliaza piesa.
Acest lucru este deosebit de semnificativ in peisajul actual, deoarece consumatorii sunt bombardati cu marketing 24/7. Aceasta cantitate constanta de publicitate i-a facut pe consumatori sa ignore total aceste reclame. Un articol util, intr-un fel sau altul, are sansa de a fi mult mai atragator decat tacticile publicitare standard.
Spre deosebire de marketingul de continut in care tonul poate fi mult mai subtil si de multe ori nu promoveaza deloc un produs sau serviciu specific, reclamele sunt mai directe.
Datorita costului redus, profesionistii din publicitatea comerciala folosesc adesea advertoriale ca metoda ieftina de publicitate. Atunci cand foloseste un advertorial, agentia de publicitate trebuie sa se asigure ca, continutul acestuia nu contine declaratii false sau inselatoare care ar putea afecta reputatia clientului.
Agentia publicitara trebuie sa se asigure ca toate referintele la produse si servicii specifice sunt clare si exacte si ca terminologia utilizata este adecvata si nu este inselatoare. Daca un agent de publicitate comercial respecta aceste reguli, atunci este probabil ca acesta sa primeasca publicitate adversa de la clientii lor.
Probabil ca ati auzit cuvantul „publicitar” de o suta de ori pana acum. Poate chiar ai vazut un articol in ziar sau intr-o revista si te-ai trezit confundandu-l cu continut editorial. Pana cand ati vazut cuvantul „publicitar” scris cu litere mici in partea de sus. Advertorialele cuceresc lumea chiar acum. Sau lumea marketingului oricum. Si acesta este cazul de cativa ani incoace. Dar ce este? In acest ghid, va oferim toate raspunsurile.
De ce sa optezi pentru advertoriale?
Pentru ca functioneaza. Deoarece cititorii sunt mult mai predispusi sa citeasca un advertorial decat o reclama obisnuita. Inapoi in 2007, Reader’s Digest a facut un test divizat pentru a afla diferenta in perceptia consumatorilor despre o reclama si un advertoriale. Pentru test, au creat doua texte. Cele doua texte erau complet identice, dar primul a fost prezentat ca o reclama, celalalt ca o reclama traditionala.
Scopul era de a vinde un produs. Si testul a aratat urmatoarele:
- Textul care a fost scris ca articol – advertorial – a ajuns sa vanda cu 81% mai multe produse decat cel scris ca o reclama traditionala.
- Reader’s Digest a concluzionat ca cititorii au fost de 500 de ori mai predispusi sa citeasca un advertorial decat o reclama traditionala.