Un advertorial este usor de inteles. Distingeti cuvantul in mijloc si aveti „adver” (ca in publicitate) si „torial” (ca in editorial). Astfel, un advertorial combina abilitatile unui redactor si al autorului de a vinde un produs sau serviciu sub forma de poveste.
Advertorialele ajuta intreprinderile mari si mici sa evite anuntul traditional „greu de vandut” si folosesc in schimb o „poveste” mai personala, mai emotionala, care convinge cititorii sa cumpere sau sa incerce produsul sau serviciul. Cele mai bune advertoriale sunt acelea pe care cititorii le confunda cu articolele reale pana cand ajung la „indemnul” de la sfarsit sau descopera micile responsabilitati care spun ca articolul este de fapt o reclama.
Indiferent daca sunteti redactor, copywriter sau jurnalist, puteti intelege cu usurinta mecanica scrierii de advertoriale pentru clienti. Fara sa-ti dai seama, s-ar putea sa fi scris advertoriale, intr-o anumita forma sau intr-o anumita masura, pentru clienti. Iata cateva sfaturi practice pentru a intelege componentele unui advertorial si cum sa scrieti unul.
Scrierea unui advertorial SEO
In comparatie cu anunturile traditionale, aceste advertoriale SEO sunt mai flexibile, folosite in paginile revistelor sau ziarelor, precum si pe bloguri. In plus, pentru ca este publicitate „indirecta”, un advertorial SEO este cel mai bun mod de a atrage cititorii decat un simplu anunt care se mandreste cu „Cumparati widgeturi XXX!”
- Familiarizati-va cu produsul sau serviciul clientului
Intrebati-va :
- Aveti experienta personala cu ceea ce incercati sa vindeti?
- Ati lucrat anterior cu aceasta companie sau client?
- Cat de multe cercetari sunt necesare pentru a deveni o autoritate in industria data?
- Creati un titlu inteligent, in stilul unui articol
Faceti reclama sa arate ca un articol, incepand cu titlul. Titlul ar trebui sa sugereze despre ce este vorba in advertorial si avantajele citirii acestuia. Un advertorial care vinde un nou deodorant ar putea avea titlul „Nu transpirati: cum sa tineti sub control transpiratia”. Sau un advertorial care vinde o aeroterma electrica ar putea avea titlul: „Localnicii se aliniaza pentru un nou aparat cu cost redus care reduce facturile la caldura”. Acest lucru va atrage atentia cititorilor.
- Creati un complot de poveste
Amintiti-va: un advertorial SEO este o poveste; astfel, ar trebui sa aiba un inceput, un mijloc si un sfarsit, in care problema este rezolvata direct prin utilizarea produsului sau serviciului. Deoarece majoritatea reclamelor publicitare au lungimea articolelor complete (de la 600 la 800 de cuvinte), trebuie sa atrageti si sa distrati cititorii pe masura ce ii convingeti cum produsul sau serviciul clientului dvs. v-a ajutat, sau a ajutat oamenii.
Advertorialul, ca poveste, trebuie :
- Sa atraga atentia cititorilor in primele 1-3 fraze.
- Sa introduca personajul (caracterele) – persoana sau persoanele care utilizeaza produsul sau serviciul.
- Sa stabileasca scenariul.
- Sa introduca problema sau problemele.
- Sa stimuleze emotiile cititorilor aratand modul in care problema (problemele) le poate afecta stilul de viata intr-un mod negativ.
- Sa introduca produsul sau serviciul clientului ca solutie.
- Sa arate cum produsul sau serviciul transforma toate aspectele negative in pozitive.
- Sa adauge finalul „fericit”. Arata cum s-a schimbat viata persoanei in bine folosind produsul sau serviciul.
- Sa adauge un „indemn”, cum ar fi un numar gratuit, un formular de comanda, un cupon de utilizat etc.
- Nu mentionati pretul produsului promovat
Daca produsul este complicat de inteles, atunci ar putea justifica explicatii, dar numai daca este relevant pentru povestea dvs. Evitati cuvintele legate de finante, cum ar fi „cost”, „cheltuiala” sau „pret”. Acest lucru poate alunga potentialii cititori. Inainte ca cititorii sa vada chiar „indemnul la actiune” la final, trebuie sa stabiliti credibilitatea si raportul pentru a obtine un rezultat pozitiv.
Pretul unui advertorial SEO
Pretul pentru a scrie un anunt advertorial depinde de mai multi factori, cum ar fi tipul de client, industria in care serveste clientul dvs., lungimea acestuia si mediul. Cu toate acestea, multi redactori estimeaza o rata forfetara sau o rata orara. De exemplu, daca un client va angajeaza sa scrieti un anunt advertorial de 700 de cuvinte pe un supliment vitaminic care va aparea in „Popular Science”, atunci veti sti ca abilitatile dvs. de scriere trebuie sa se potriveasca sau sa depaseasca abilitatile de scriere ale celor mai buni scriitori de articole.
Un astfel de nivel de competente garanteaza o rata egala sau mai mare decat cea pe care Popular Science o plateste scriitorilor independenti. Daca ati descoperit ca „Popular Science” plateste scriitorilor independenti pana la X lei / cuvant, atunci ar trebui sa luati in considerare aceasta rata ca parte a pretului advertorial.
Pe langa scrierea anuntului advertorial, pretul final ar trebui sa tina cont de timp pentru a cerceta si revizui advertorialul la perfectiune. In cele din urma, deoarece clientii vor rula aceleasi reclame timp de mai multe luni in diferite publicatii, acestia vor achizitiona adesea Toate drepturile sau va vor angaja in baza unui contract, ceea ce inseamna ca un client detine toate drepturile de autor asupra reclamei si nu este obligat sa plateasca redevente sau va plateasca de fiecare data cand este publicat advertorialul.